CoolCorporate organisoi yrityssponsoreita yhteiskunnallisiinkin projekteihin, vaihteleviin tarpeisiin kuten lasten, nuorten, vanhusten, syrjäytyvien jne. kuntoutukseen tai työelämän valmennukseen. Täsmäkuntoutusprojetit ja tapahtumat auttavat suoraan yksilöitä ja panostus ei huku rattaisiin.

Osallistuva yritys saa halutessaan näkyvyyttä ja pääsee osallistumaan (nykyään trendikkääseenkin) hyväntekeväisyyteen haluamallaan saralla. Projektit voidaan räätälöidä konkreettisiksi ja osallistuva yritys mahdollisesti huomioiden. Myös näkymätön sponsorointi on mahdollista.

Monella yrityksillä tämän tyyppinen toiminta kuuluu perusarvoihin ja sitä toteutetaankin. Kuitenkin isoille järjestöille syydetyt rahat katoavat ja unohtuvat helposti. CoolCorporate organisoi kiinnostavia tapahtumia ja tempauksia, jotka paitsi näkyvät ja kuuluvat, myös vaikuttavat suoraan yksilötasolla. Kyse voi olla lyhyistä, ilahduttavista tapahtumista tai pidempikestoisista syväluotsaavista kehitys/kannustusohjelmista.

Pienelle yritykselle olisi varmasti kiehtova vaihtoehto tarjota kouralliselle nuoria intensiivinen nousukausi sen sijaan, että laitetaan raha kiinni pahvikylttiin kentän laidalle. Tuskin olisi miinusmerkkistä, että tämä toiminta olisi myös näkyvää toisin päin ja markkinoinnissa hyödynnettävissä.

Nykyisistä sponsorimalleista tämä ajatus eroaakin juuri sillä, että lähtökohtana on osallistuvan yrityksen tavoite ja auttamishalu.  CoolCorporate ideoi markkinointilähtöisesti tapahtumia yrityksille. Jos mainetta halutaan kehittää suuntaan X, niin hienoahan se on, jos samalla päästään aidosti auttamaan ja tukemaan.

Saadaan entistä enemmän rahaa kiertoon hyväntekeväisyyteen, jos yritys saa siitä tuplahyvän.

Mainokset